21N/ Szkoła Bukowina Tatrzańska
21N/ Szkoła Bukowina Tatrzańska
Bukowina Tatrzańska, Małopolska
Bukowina Tatrzańska, Małopolska
Klient
Klient
Gmina Bukowina Tatrzańska
Gmina Bukowina Tatrzańska
Usługa
Usługa
skan 3D, chmura punktów .RCP
skan 3D, chmura punktów .RCP
Data
Data
IV kw. 2022 r.
IV kw. 2022 r.
Branża
Branża
architektoniczna
architektoniczna
Liczba Stanowisk
Liczba Stanowisk
330
330
Powierzchnia
Pow.
2190,12 mkw
2190,12 mkw
Budynek szkoły był rozbudowywany w głąb szerokiej działki. Aktualnie budynek składa się z czterech brył ustawionych do siebie prostopadle. Oddalając się od głównej drogi, teren działki opada łagodnie a następnie ostro. Każda z części budynku szkoły znajduje się trochę na innym poziomie, łączą je klatki schodowe. Dachy są kopertowe z lukarnami szczytowymi, gdzie każda bryła przykryta jest z różnym nachyleniem.
Budynek szkoły był rozbudowywany w głąb szerokiej działki. Aktualnie budynek składa się z czterech brył ustawionych do siebie prostopadle. Oddalając się od głównej drogi, teren działki opada łagodnie a następnie ostro. Każda z części budynku szkoły znajduje się trochę na innym poziomie, łączą je klatki schodowe. Dachy są kopertowe z lukarnami szczytowymi, gdzie każda bryła przykryta jest z różnym nachyleniem.


Biuro projektowe potrzebowało zinwentaryzować poszczególne poziomy główne i pośrednie, aby dobrze zaplanować rozbudowę całego obiektu. Poszczególni projektanci (wydaje się, że było ich wielu) ”bawili się” poziomami poszczególnych części budynku szkoły. Oprócz zeskanowania wnętrza istotne dla projektantów była elewacja zewnętrzna oraz dwa wewnętrzne place otwarte w jedną stronę. Dzięki wykonanym skanom udało się urealnić grubości ścian, stropów oraz rzut poddasza. Na elewacji znajdują się współczesne interpretacje detali stylu podhalańskiego (zakopiańskiego)m skutkując kilku płaszczyznową elewacją. Poszczególne części budynku szkoły zostały utworzone na planie prostokąta.
Biuro projektowe potrzebowało zinwentaryzować poszczególne poziomy główne i pośrednie, aby dobrze zaplanować rozbudowę całego obiektu. Poszczególni projektanci (wydaje się, że było ich wielu) ”bawili się” poziomami poszczególnych części budynku szkoły. Oprócz zeskanowania wnętrza istotne dla projektantów była elewacja zewnętrzna oraz dwa wewnętrzne place otwarte w jedną stronę. Dzięki wykonanym skanom udało się urealnić grubości ścian, stropów oraz rzut poddasza. Na elewacji znajdują się współczesne interpretacje detali stylu podhalańskiego (zakopiańskiego)m skutkując kilku płaszczyznową elewacją. Poszczególne części budynku szkoły zostały utworzone na planie prostokąta.

To zlecenie zajęło nam około 3,5 dnia roboczego, co wynikało potrzeby szczegółowego zinwentaryzowania pomieszczeń, przy czym niektóre z nich były mocno zastawione. Dodatkowo, czas wydłużył tryb skanowania z odzwierciedleniem kolorów. Ilość stanowisk przy tym projekcie to 330, co może się wydawać sporą liczbą, jednak biorąc pod uwagę konieczność zeskanowania 5 kondygnacji z poszczególnymi pomieszczeniami, była ona konieczna. Dla elewacji ustawiono tryb skanowania na gęstą chmurę punktów w celu uchwycenia detali. Docelowo biuro projektowe potrzebowało chmurę punktów oczyszczoną ze zbędnych elementów tj. meble, dalekie otoczenie, refleksy. Chmura została przesłana w formacie .rcp do oprogramowania REVIT.
To zlecenie zajęło nam około 3,5 dnia roboczego, co wynikało potrzeby szczegółowego zinwentaryzowania pomieszczeń, przy czym niektóre z nich były mocno zastawione. Dodatkowo, czas wydłużył tryb skanowania z odzwierciedleniem kolorów. Ilość stanowisk przy tym projekcie to 330, co może się wydawać sporą liczbą, jednak biorąc pod uwagę konieczność zeskanowania 5 kondygnacji z poszczególnymi pomieszczeniami, była ona konieczna. Dla elewacji ustawiono tryb skanowania na gęstą chmurę punktów w celu uchwycenia detali. Docelowo biuro projektowe potrzebowało chmurę punktów oczyszczoną ze zbędnych elementów tj. meble, dalekie otoczenie, refleksy. Chmura została przesłana w formacie .rcp do oprogramowania REVIT.







